Μετά την Απόφαση του Δημάρχου Θηβαίων για τον ορισμό του κ. Γεώργιου Παπασπύρου του Ιωάννη ως νέου Γενικού Γραμματέα του Δήμου Θηβαίων παρατίθενται οι ακριβείς αρμοδιότητες και τα καθήκοντα της εν λόγω θέσης:
ο Γενικός Γραμματέας οφείλει :
- Να παρέχει οδηγίες, να δίνει κατευθύνσεις και γενικότερα, να συντονίζει τις υπηρεσίες , τα Αυτοτελή Τμήματα και Γραφεία του Δήμου κατά την άσκηση του έργου τους σε συνεργασία με τους προϊσταμένους αυτών.
- Να εισηγείται και να ενημερώνει τον Δήμαρχο για θέματα που θεωρούνται επείγοντα και να συνεργάζεται μαζί του για την υπηρεσιακή τους προώθηση και επίλυση.
- Να συνεργάζεται με τους Αντιδημάρχους για την υλοποίηση των πολιτικών αποφάσεων.
- Να μεριμνά για την επεξεργασία από τις αρμόδιες υπηρεσίες των θεμάτων που είναι προς συζήτηση ενώπιον του Δημοτικού Συμβουλίου και της Δημοτικής Επιτροπής σύμφωνα με την ημερήσια διάταξη ή έχουν ήδη συζητηθεί σε αυτά, καθώς και να τα υποστηρίζει ενώπιον των ανωτέρω οργάνων, εφόσον κρίνεται απαραίτητο από τον Πρόεδρο του Δημοτικού Συμβουλίου ή της Δημοτικής Επιτροπής.
- Να παρακολουθεί τη διαδικασία εφαρμογής των αποφάσεων του Δημοτικού Συμβουλίου και της Δημοτικής Επιτροπής από τις αρμόδιες υπηρεσίες του Δήμου.
- Να μεριμνά για τις διαδικασίες κατάρτισης του Επιχειρησιακού Σχεδιασμού και των Ετησίων Προγραμμάτων Δράσης του Δήμου, όπως και να παρακολουθεί την επίτευξη των περιοδικών στόχων και την υλοποίηση των αντίστοιχων προγραμμάτων που αποφασίζονται από τα όργανα διοίκησης του Δήμου, και να ενημερώνει σχετικά το Δήμαρχο, τους καθ’ ύλην αρμόδιους Αντιδημάρχους και τον Προέδρο του εποπτευόμενου φορέα του Δήμου, Δ.Ε.Υ.Α. Θήβας.
- Να υπογράφει τις αποφάσεις χορήγησης πάσης φύσεως αδειών με ή χωρίς αποδοχές και τις μετακινήσεις εκτός έδρας στο εσωτερικό και όλων των υπαλλήλων του Δήμου.
- Να παραλαμβάνει κάθε είδος εγγράφων και κοινοποιήσεις δικαστικής φύσεως από πολίτες, όργανα της δημοτικής διοίκησης και υπηρεσίες και δικαστικούς επιμελητές. Σε περίπτωση κωλύματος του, θα αναπληρώνεται από την υπάλληλο Σταμέλλου Ευαγγελία του Κωνσταντίνου , ειδικότητας ΔΕ Διοικητικού, με βαθμό Α’.
- Να μεριμνά για την έγκαιρη ετοιμασία των περιοδικών απολογισμών δράσης του Δήμου, σύμφωνα προς τα αντίστοιχα προγράμματα ή τις συγκεκριμένες αποφάσεις και να ενημερώνει σχετικά το Δημοτικό Συμβούλιο και την Δημοτική Επιτροπή.
- Να προβαίνει στην μελέτη και εισήγηση μέτρων για τη βελτίωση και προαγωγή των λειτουργιών του Δήμου.
- Να μεριμνά για την συνεχή βελτίωση και την αποτελεσματικότητα της δράσης των υπηρεσιών του Δήμου, την προσαρμογή της λειτουργίας του στις ανάγκες της τοπικής κοινωνίας και την βελτίωση της απόδοση του σχετικού στελεχιακού δυναμικού και των τεχνικών μέσων του Δήμου.
- Να οργανώνει κάθε νέα υπηρεσία που δημιουργείται στον Δήμο.
- Να προβαίνει στις απαραίτητες ενέργειες για την οργάνωση και λειτουργία συστήματος ποιότητας στο δήμο και την αντίστοιχη εκτέλεση των απαραίτητων γι’ αυτό διοικητικών διαδικασιών.
- Να συγκαλεί, όποτε κρίνει σκόπιμο τους Προϊσταμένους των Διευθύνσεων για τον απολογισμό του υλοποιηθέντος έργου και τον προγραμματισμό νέου.
- Να δέχεται διάφορες Επιτροπές, Συλλόγους και Δημότες και να δίνει κατευθύνσεις για την επίλυση προβλημάτων που προκύπτουν μεταξύ Πολιτών και Υπηρεσιών.
- Να παραλαμβάνει και να χαρακτηρίζει την έντυπη εισερχόμενη στον Δήμο αλληλογραφία κατά αρμοδιότητα των διαφόρων υπηρεσιών και να την χρεώνει σε αυτές.
17.Να συντονίζει τα θέματα που απορρέουν από την εφαρμογή της Ευρωπαϊκής Οδηγίας στον Δήμο (GDPR).
- Nα συντονίζει τις υπηρεσίες του Δήμου για τα θέματα υποβολής προτάσεων παρακολούθησης και υλοποίησης έργων και δράσεων ΕΣΠΑ και χρηματοδοτικών προγραμμάτων και εργαλείων της Ευρωπαϊκής Ένωσης και των Υπουργείων.
β) Ο Γενικός Γραμματέας υπογράφει όλα τα υπηρεσιακά έγγραφα αρμοδιότητας του. Επιπλέον ανατίθεται στο Γενικό Γραμματέα η υπογραφή των ακολούθων εγγράφων:
- Των εγγράφων αποστολής στα Υπουργεία, στις Αποκεντρωμένες Διοικήσεις και στις Περιφέρειες και άλλους δημόσιους φορείς.
- Η προσυπογραφή των εγγράφων εισηγήσεων προς τον Δήμαρχο, τον/την Πρόεδρο του Δημοτικού Συμβουλίου, της Δημοτικής Επιτροπής.
- Των εσωτερικών εγκυκλίων για την καλύτερη λειτουργία των υπηρεσιών του Δήμου.
γ) Οι αρμοδιότητες του Γενικού Γραμματέα εκτελούνται σύμφωνα με τις διοικητικές διαδικασίες, όπως αυτές προβλέπονται από τις σχετικές διατάξεις. Στο πλαίσιο άσκησης των ανωτέρω αρμοδιοτήτων του, ο Γενικός Γραμματέας οφείλει προηγουμένως να ενημερώνει το Δήμαρχο.